Brev:
Diverse om mad - 8 mdr.
21. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Diverse om mad - 8 mdr.
Kære Helen!
Lige nogle spørgsmål ang. mad til min søn, der netop er 8 måneder:
Må han få bønner fra dåse (f.eks. kidney bønner)?
Er det ok at bruge torskerogn og makrel i tomat som fisk i grøntsagsmosen (får også andre typer fisk)?
Er det ok at optø frossen grøntsags- eller frugtmos i microbølgeovnen eller skal det koges efter optøning?
Når børn begynder at få familiemad, skal man så stadig tilsætte mme i maden? Vi laver morgengrød udelukkende på mme (dvs. ca. 200 ml), så der får han jo en del mme.
Hvor tit anbefaler man at udskifte sutteflasker?
Derudover sparker min søn (ligesom mange andre børn) dynen af om natten. Vi lægger den selvfølgelig over ham, når vi er inde og kigge til ham, og når vi går i seng. Jeg synes dog bare, at det er svært at klæde ham på til natten. Er det bedst at klæde ham på, så han har en tilpas temperatur med dyne på men fryser uden – eller er det bedst at klæde ham på, så han har en tilpas temperatur uden dyne men dermed for varmt med dyne? Han sveder normalt meget og kan godt være helt fugtig, når man tager ham op. Omvendt bliver han også let forkølet, selvom han næsten aldrig føles kold. Han sover i lang- eller kortærmet body og natdragt uden fødder.
God weekend.
Med venlig hilsen
Mig